2014年11月25日星期二

Living In The Moment

If this life is one act
Why do we lay all these traps
We put them right in our path
When we just wanna be free
如果人生只活一次
我們何以要在自己的前路設下重重陷阱?
明明就只是想活得自由
I will not waste my days
Making up all kinds of ways
To worry about all the things
That will not happen to me
我不會浪費時間 費煞思量
去擔憂那些不會發生的事
So I just let go of what I know I don’t know
And I know I only do this by
Living in the moment
Living my life
Easy and breezy
With peace in my mind
With peace in my heart
With peace in my soul
Wherever I’m going, I’m already home
I’m living in the moment
所以我不再拘泥自己知道什麼、不知道什麼
同時明白到只有活在當下,才能釋懷
活出自我,輕鬆自在
平和於神,平和於心,平和於靈
不管往何處,何處也是家
我正活在當下
I’m letting myself off the hook for things I’ve done
I let my past go past
And now I’m having more fun
我不再糾結於自己做過的事
讓過去成為過去
現在就能更加快樂
I’m letting go of the thoughts
That do not make me strong
And I believe this way can be the same for everyone
And if I fall asleep
I know you’ll be the one who’ll always remind me
我放下那些不會令自己堅強的想法
並相信每個人也應當如此
即使睡著了, 我仍然知道你還是會一直提醒我
To live in the moment
Living my life
Easy and breezy
With peace in my mind
With peace in my heart
With peace in my soul
Wherever I’m going, I’m already home
活在當下,活出自我,輕鬆自在
平和於神,平和於心,平和於靈
不管往何處,何處也是家
I can’t walk through life facing backwards
I have tried
I tried more than once to just make sure
And I was denied the future I’d been searching for
I spun around and hurt no more
人生路,不能一直顧後而行
我試過這樣,不止一次,只求心安
卻因此錯失了想去追求的未來
然後我轉個身來,就不再感到痛楚
By living in the moment
Living my life
Easy and breezy
With peace in my mind
With peace in my heart
With peace in my soul
Wherever I’m going, I’m already home
活在當下,活出自我,輕鬆自在
平和於神,平和於心,平和於靈
不管往何處,何處也是家
I’m living in the moment
I’m living my life
Just taking it easy
With peace in my mind
Got peace in my heart
Got peace in my soul
Wherever I’m going, I’m already home
I’m living in the moment
我正活在當下,我正活出自我
只管輕鬆面對
平和於神,平和於心,平和於靈
不管往何處,何處也是家
我正活在當下
一首提醒着我们活在当下的歌曲,
可是今天又有多少人真真的享受着“活在当下”呢?

或许在你失落、迷失时,
不妨戴上耳机慢慢的听着这首轻快的歌曲,再看看歌词,
可能之后,你会有不同的想法哦!

活在当下,简不简单?容不容易呢?
这或许就得看看你自己把“活在当下”的定义是什么咯!!

没有评论: